מגדה גבלס

הגברת היפה שבצילום סיימה את חייה בשם מגדה גבלס. כן היא הייתה אשתו של יוזף גבלס, מי ששימש שר התעמולה בממשלה הנאצית של אדולף היטלר.

מגדה נולדה בברלין בשנת 1901 לאוגוסטה ולמהנדס אוסקר ריטצ'ל, שהתגרשו ב-1904. אמה של מגדה התחתנה שוב עם יהודי בשם ריכרד פרידלנדר, ועברה לגור עמו בבריסל.

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה גורשו אזרחי גרמניה מבלגיה, ומגדה, אז בת 16, ואמה חזרו לברלין  . בתקופה זו התחברה מגדה עם פליטה נוספת מבלגיה – ליזה ארלוזורוב, אחותו של חיים ארלוזורוב, מראשי התנועה הציונית. כשחיים ארלוזורוב עזב את גרמניה בשנת 1923, ליוותה אותו מגדה לרציף הרכבת, וניסתה לשכנע אותו להישאר, אך משלא הצליחה, מיררה בבכי.

בגיל 17, פגשה מגדה את גינטר קוונדט, תעשיין בן 34 ששנים אחר-כך היו בבעלותו מספר חברות גדולות, בהןBMW . מגדה וגינטר התחתנו בינואר 1921. בשנת 1927 יצאו מגדה וגינטר לטיול בן שישה חודשים בארצות הברית, שם התאהב במגדה אחיינו של נשיא ארצות הברית הרברט הובר.

בסוף שנת 1928, באחד מביקוריו התכופים של ארלוזורוב בגרמניה, הוא נפגש עם חברתו מגדה והיא התגלתה כשותפה לחזונו הציוני של ארלוזורוב ואף דנה עמו אודות עתיד המדינה היהודית החייבת לקום בארץ ישראל.

בשנת 1929 התגרשה מגדה מקוונדט והשיחות שלה עם חיים ארלוזורוב על עתיד היהודים בארץ ישראל הפכו ליחסי אהבה עזים שנמשכו עד לאביב 1931. היא אף ענדה שרשרת עם מגן דוד שקיבלה במתנה מחיים ארלוזורוב.

במהלך שנת 1930 פגשה מגדה ביוזף גבלס התועמלן הנאצי ונשבתה בקסמו השטני. היטלר גם הוא התקרב למגדה והפך לחבר טוב שלה. [הוא אף נהג לשבת עמה ולנהל שיחות אל תוך הלילה. לאחר ניסיון כושל להרעיל את היטלר בינואר 1933, הוא ביקש ממגדה כי היא תכין את כל ארוחותיו.

למגדה ויוזף גבלס, נולדו 6 ילדים: הלגה, הילדגרד, הלמוט (הבן היחיד), הולדין, הדוויג והיידרון. שמם של כל הילדים התחיל באות H כאות כבוד להיטלר.

ב-22 באפריל 1945, בעוד הצבא האדום נכנס לברלין, עברה כל משפחת גבלס לגור בפיהררבונקר. המקלחת והשירותים האישיים היחידים בבונקר היו של היטלר עצמו – והוא שמח לחלוק אותם עם מגדה וילדיה.

ב-1 במאי 1945 הרדימו מגדה ובעלה את ילדיהם באמצעות מורפין, ולאחר מכן רצחו אותם על ידי שבירת גלולות ציאניד בפיהם. לאחר רצח הילדים יצאו מגדה ויוזף גבלס מחוץ לבונקר והתאבדו


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *